Pierwsza połowa listopada to dla Grupy Chorten ponad 20 nowych umów ze sklepami partnerskimi z branży ogólnospożywczej i alkoholowej. Największa ekspansja dotyczy w tym czasie województwa mazowieckiego, gdzie zawarto łącznie 9 nowych umów, przy czym aż 3 w samym Ciechanowie. Po cztery umowy podpisano w województwie podlaskim, skąd wywodzi się Chorten oraz w regionach łódzkim i warmińsko-mazurskim. Wśród sklepów są takie o powierzchni ponad 30 m kw., ale i market na 200-300 m kw. Listopadowe umowy dotyczą też współpracy w ramach nowego konceptu Grupy Chorten - Sasanka - dedykowanego mniejszym punktom.
Zakładamy, że do końca tego roku przekroczymy liczbę 1200 sklepów
Grupa Chorten powstała w 2009 roku – powołało ją 13 właścicieli 20 sklepów. Obecnie – wykorzystując efekt skali, ma ona podpisanych blisko 600 umów handlowych z producentami i dystrybutorami, które oferuje detalistom. Ubiegły rok Grupa Chorten zamykała z lekko ponad tysiącem sklepów.