Warunki współpracy proponowane przez Grupę Chorten cieszą się dużym zainteresowaniem wśród właścicieli sklepów. Po pierwsze mogą oni liczyć na korzystne umowy handlowe z producentami i dystrybutorami, których sami nie byliby w stanie wynegocjować. Po drugie nadal mają dużą niezależność w prowadzeniu własnych punktów handlowych.
- Wspólnie realizujemy akcje promocyjne, łączy nas wspólne logo, doradzamy naszym partnerom, jak efektywnie zarządzać sklepem. Nie ingerujemy natomiast w zarządzanie całą placówką. Nasza działalność polega przede wszystkim na tym, by stworzyć pomost współpracy między detalistami a producentami
Polska Grupa Sklepów Spożywczych w 2020 roku osiągnęła zasięg ogólnopolski. Obecnie liczba placówek partnerskich wynosi dokładnie 2220 punktów. Najwięcej sklepów pod logo z drzewkiem dębu można spotkać w województwie podlaskim, skąd wywodzi się Grupa Chorten. Dużo placówek handlowych jest też w województwach mazowieckim czy lubelskim.
Ekspansja trwa we wszystkich regionach kraju. Na zwiększenie jej efektywności ma też wpłynąć połączenie sił Grupy Chorten i Pro-Detalu. W tym celu powołano do życia spółkę Chorten PD, która swym zasięgiem obejmuje województwa dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie. Odpowiada ona za koordynowanie współpracy z dotychczasowymi partnerami, jak również za dalsze rozprzestrzenianie się na zachodzie kraju.
Niemal każdego dnia niezależni detaliści decydują się na podpisanie umów z Grupą Chorten. Kolejne sklepy pod logo z drzewkiem dębu pojawią się w najbliższym czasie w Warszawie, Toruniu, Lublinie.
- Nasze sklepy wyróżnia przede wszystkim bogata oferta produktów świeżych. Dołączają do nas niezależni detaliści, którzy decydują się na otwarcie nowego sklepu, jak też tacy, którzy już prowadzący po kilka punktów handlowych. Konsolidacja polskiego handlu daje większe szanse na rozwój
W lutym został m.in. otwarty nowy sklep partnerski Grupy Chorten Mazowsze w Tłuszczu przy ul. Kościuszki 15. Tam, w obiekcie liczącym 150 m kw. powierzchni handlowej, klienci mogą liczyć na olbrzymi wybór mięsa i wędlin dzięki stoisku partnerskiemu JBB Bałdyga. W ofercie jest cała gama produktów ogólnospożywczych. Jest świeże pieczywo, owoce i warzywa. Duży wybór piwa i alkoholi. Są napoje, lody, przekąski, jak też chemia gospodarcza.
- Wspieramy naszych partnerów w procesie otwarcia sklepu – od zewnętrznego oznaczenia placówki, po organizację promocji i sam dzień, w którym zakupy robią pierwsi klienci
Grupa Chorten powstała w 2009 roku. Założyło ją 13 właścicieli 20 sklepów spożywczych z województwa podlaskiego.