Od stycznia operatorem ponad 160 sklepów, które dotąd działały pod skrzydłami Grupy Chorten i Pro-Detalu, będzie nowa spółka z siedzibą w Warszawie. Jej prezesem został Wojciech Zawieja, prezes zarządu Pro-Detalu, a wiceprezesem – Sylwia Olechno, członek zarządu Grupy Chorten i jej dyrektor generalna. Współpraca pomiędzy dwoma organizacjami kupieckimi trwała już od 2020 roku, a wszystkie placówki handlowe mogły korzystać z warunków handlowych wynegocjowanych przez Grupę Chorten u producentów.
Nowa spółka odpowiadać będzie za koordynowanie współpracy z dotychczasowymi partnerami w 4 województwach na zachodzie kraju, jak również dalszą ekspansję na tym obszarze.
- Jesteśmy przekonani, że efekt skali i synergii przyczynią się do uzyskania lepszych warunków handlowych dla współpracujących sklepów, jeszcze bardziej efektywnej współpracy z producentami i dystrybutorami i wzmocnienia pozycji rynkowej całej grupy
Spółka będzie realizować politykę handlową całej Grupy Chorten działając na podstawie umów z producentami i realizując wspólne moduły centralne w publikowanych akcjach promocyjnych. Natomiast będzie posiadać autonomię w kwestii pozostałych akcji promocyjnych i zamówień pod nie.
- Ten model współpracy mamy już przetestowany ze spółkami Chorten Mazowsze, Chorten Północ, Chorten Radom oraz z Elitą Kupców na Pomorzu, prowadzącą sklepy Limonka. W ten sposób pokazujemy, że potrafimy się jednoczyć, by wspólnie walczyć o przyszłość polskiego handlu detalicznego
Wszystkie placówki, których operatorem będzie Chorten PD, działać będą pod jednym szyldem z drzewem dębu.
Obecnie w całej Grupie Chorten współpracuje już ponad 2150 sklepów niezależnych właścicieli w 16 województwach. Najwięcej placówek jest w 3 regionach. W Mazowieckim jest ponad 600 punktów partnerskich, na Podlasiu działa ponad 350 placówek, a na Lubelszczyźnie - ponad 200. Z kolei Pro-Detal zrzesza blisko 130 sklepów w województwach wielkopolskim zachodniopomorskim, dolnośląskim, lubuskim, podkarpackim, śląskim, świętokrzyskim i opolskim.