– Tak długi okres współdziałania pozwolił nam na zbudowanie siatki wzajemnych połączeń której owoce dziś zbieramy
Sieć sklepów Limonka została powołana do życia z początkiem 2015 roku i wówczas tworzyło ją 18 sklepów. Kilkanaście dni wcześniej została natomiast podpisana umowa z Grupą Chorten, od tego porozumienia upływa dokładnie 6 lat.
- Cieszę się, że nasza organizacja ma możliwość współtworzenia historii Grupy Chorten oraz dołożenia swojej cegiełki w umocnieniu integracji polskich kupców. Naszą współpracę oceniam bardzo pozytywnie
Prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elia Kupców podkreśla, że najważniejszymi elementami współpracy są wzajemne zaufanie, zrozumienie i poczucie realizacji wspólnego celu, którym jest budowanie silnej i niezależnej platformy współdziałania polskich kupców.
- Grupa Chorten jest bardzo solidnym partnerem, dzięki któremu właściciele sklepów działający w ramach sieci Limonka mają dostęp do bogatego portfela umów handlowych. Nasza spółka, oprócz potencjału obrotowego, wnosi do współpracy bardzo dużą porcję doświadczenia i wiedzy na temat działalności w rynku tradycyjnym
Obie spółki realizują wspólne działania operacyjne. Ściśle współpracują m.in. w zakresie promowania produktów w wydawnictwach promocyjnych w ramach tzw. modułów centralnych. W mijającym roku zrealizowano 16 aktywności z częściowo wspólnym dla wszystkich regionów asortymentem. Poza tym Grupa Chorten i sieć Limonka razem angażują się w realizację umów okołobiznesowych takich jak m.in. współpraca z Polskimi ePłatnościami czy wdrażanie paczkomatów InPostu.
W ramach sieci Limonka wśród 110 sklepów są nie tylko placówki ogólnospożywcze, ale też sklepy specjalistyczne, mięsno-wędliniarskie czy monopolowe.
- Bieżący rok, przez pandemię i ograniczenia z nią związane, był bardzo trudny w realizacji zadań i założonych celów. Mimo tego do naszej grupy dołączyło aż 25 nowych partnerów, co w mojej ocenie, jest dobrym wynikiem
O celach na nowy rok mówi z kolei: - Rozwój ilościowy i jakościowy. Planujemy wzrost liczebności sklepów o kolejne 30 placówek oraz ciągłą pracę nad skutecznością realizacji kontraktów handlowych, a co za tym idzie, zwiększenia rentowności sklepów prowadzonych przez naszych parterów. Rozpoczniemy również prace nad przygotowaniem spójnej wizualizacji zewnętrznej dla sklepów, co poprawi identyfikację naszych placówek.
- Współpracę z Elitą Kupców uznajemy za wzorcową, jeśli chodzi o dobrą komunikację i realizację wspólnych celów. Te działania służą konsolidacji polskich detalistów. Dają możliwości korzystania naszym wszystkim podmiotom z dobrych warunków handlowych u producentów i dystrybutorów. Dzięki temu sklepy z polskim kapitałem mogą się rozwijać
Grupa Chorten, która swą działalność rozpoczęła w 2009 roku w województwie podlaskim, ma już zasięg ogólnopolski. Działa w niej obecnie ponad 2000 sklepów partnerskich.