29 punktów w województwie podlaskim, 19 na Warmii i Mazurach oraz dwa w Mazowieckim – to obecnie zasięg sklepów działających pod nowym na rynku szyldem Sasanka. Jest to format Grupy Chorten oferowany detalistom zwłaszcza z niewielkich miejscowości. Wprowadzając Sasanki ma ona bowiem na uwadze specyfikę prowadzenia biznesu opartego na handlu tradycyjnym także na wsiach i w małych miasteczkach, gdzie sklep odwiedza ograniczona grupa klientów, a sprzedaż prowadzona jest na kilkudziesięciu metrach powierzchni.
Sasanka nie jest siecią ani rodzajem twardej franczyzy, z właścicielami podpisywane są umowy partnerskie. Dają one kupcom możliwość korzystania z atrakcyjniejszych niż dotychczas warunków u producentów, dzięki efektowi skali uzyskanemu w grupie zakupowej.
Obecnie możliwe jest już podpisanie umowy partnerskiej na terenie 9 województw, w których działa Grupa Chorten. Sasanka to oferta współpracy dla tych detalistów, którzy mają niewielkie sklepy i trudno jest im działać w pojedynkę na konkurencyjnym rynku
Sklepy Sasanka działają pod wspólnym logo. Obecnie obandowane są już dwie pierwsze lokalizacje – placówki handlowe w miejscowościach Bajki Zalesie oraz Karpowicze na Podlasiu.
Współpraca w ramach Sasanki to dla mnie dużo lepsze warunki handlowe u producentów i przy zamówieniach w hurtowniach oraz większe bonusy retrospektywne. Do tego logo Sasanki wzbudza spore pozytywne zainteresowanie, a mój sklep jest obecnie bardziej widoczny